fredag 20 januari 2012

Veckans pyssel


Denna påsktag pysslar jag med just nu. Håller på med en ask också men den får ligga lite för jag har kört fast med den. Har börjat 2012 med att försöka lära mig lite nya saker i pysslet:
Att färglägga med distresser: här är underbara lilla Tilda med sin kanin som jag köpte av presentkortet jag fick av underbara pyssel-tjejer när jag fyllde år. ♥ Har färglagt henne med distresserna Peeled paint och Milled lavender.

Skumgummi-verktyg: Detta är mitt allra första försök att arbeta med skumgummi-verktyg till distresser. Färgen är Victorian Velvet på vit cardstock och det var jättekul! Använde en plastficka med ett stadigt papper i som underlag så var lätt göra rent efteråt.


Och sist men inte minst använt symaskinen för bara andra gången. Är jättekul att börja prova på det här sakerna som jag sett så många av er kunna så fantastiskt bra så länge!


Sedan har jag här använt o
rnaments-stämplarna från Mita på Altheas mix som jag fick av min man i julklapp. ♥ De små ornaments-stämplarna på pappret i mitten vann jag av Lena BE innan jul! ♥ Ägget kommer från Stämpelboden och text-stämpeln från Bildmålarna.

Hoppas ni som tittar in har det så bra ni bara kan och har kommit igång med lite pyssel på nya året också och snart får en mysig pysselstund igen! ♥
Massor med kramar
Åsa

14 kommentarer:

onkis sa...

Vilken fin tag med en jätte söt stämpel,
kul och prova lite nya saker.
Ha en trevlig helg.
Kram!

Anonym sa...

Inte kan man tro att du var nybörjare med distresserna inte. Super fint vännen. Ha en go helg, kramis från Lisan ( ej inloggad)

Unknown sa...

jätte fint färglagt !!
Mysig stämpel.
Kram Elin

Camillas Kreativa sa...

Så fint <3
Ska nog oxå testa symaskinen :o) Har sett andra göra det och det ser så fint och proffsigt ut, precis som din tag :)
Har gjort det en gång förrut men blev rätt så missnöjd... Men övning ger färdighet... annars är jag rätt bra på att sy i tyg...men det handlar väl lite om tålamod kan jag tro och inte jäkta..

Ha en underbar helg
Kramar i massor
Camilla

Camillas Kreativa sa...

En fråga bara.
Syr du rakt igenom eller bara i det översta pappret?
Kram

Pernol sa...

Åååh så snyggt det blir! Jag är också sugen på att börja måla med distresser. Men jag kommer aldrig till skott. Jag har ju köpt några stycken.

Ha en trevlig helg!
kramis Pernilla

Gertrud sa...

Hej Åsa, vilken start på nya året :) Jag har inte vågat tänka på Distresser men ditt motiv är så bra. Tilda är så söt i sin hatt med den gigantiska rosetten, ljuvligt. Snygga swirla och bakgrund. Nu blev jag inspirerad att göra några Påskkort :) Ha en skön helg och må så gott, kram Gertrud

Lisa-olsi sa...

Jättesnyggt, milda fina färger.
Kul att prova sig fram med nya saker.
Ha en bra helg.
Kram Lisa

Marita Johansson sa...

Åhh sååå snyggt

Trevlig helg

Lene sa...

Hej vännen!
Det blir kanonsnyggt! Snyggt målat, har aldrig testat distress. Jättesöt stämpel!
Kram lene

Lena sa...

Hejsan vännen!
det syns verkligen inte som om du är nybörjare med distresserna. Det är så fint det du har gjort. Härliga färger och snyggt med sydda kanter. Ha det så bra. här har kommit någon dm snö nu. Kram Lena

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig bästa Åsa vännen:)

Längtar att få se det färdiga resultatet på det du pysslar med för det du visar nu är kanon snyggt:)

Tack söta rara gulliga du för att du har hälsat på hos mig:) Det uppskattas mycket och betyder mycket ska du veta:)

Önskar dig en jättetrevlig söndag och vecka som kommer :)

Massor med kramar från din lilla vän Inger ♥:)

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej på dig kära vännen:)

Ville titta in och lägga kvar en STOR KRAM till dig och önska dig en underbar dag:)

Massor med kramar från lilla vännen Inger ♥:)

Lena B E sa...

Sååå jättefint du färglagt den söta stämpeln, du är kanonduktig på det, det ser inte alls ut som det är första gången, du måste ha övat massor innan!! :) Tagen har inte kunnat bli snyggare, du är en mästare i detta också att färga in med distresser och ink blending tool, att använda en plastficka var ju supersmart, det har jag aldrig tänkt på. Det är absolut värt att prövas så det ska jag testa nästa gång. Tack för tipset! :) ♥
Så rakt och fint du sytt också, du är en mästare i allt du tar dig för du vännen! :)
Allt är superdupersnyggt!! Jättefina stämplar, härliga och fina färger och jättefint gjort. Kanoners!! :) ♥
Hoppas du har det så bra du bara kan, ha en underbar fortsättning på helgen. ♥
Kramar från Lena